Personalizar preferências de consentimento

Usamos cookies para ajudá-lo a navegar com eficiência e executar determinadas funções. Você encontrará informações detalhadas sobre todos os cookies em cada categoria de consentimento abaixo.

Os cookies categorizados como "Necessários" são armazenados no seu navegador, pois são essenciais para ativar as funcionalidades básicas do site.... 

Sempre ativo

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Não há cookies para exibir.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Não há cookies para exibir.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Não há cookies para exibir.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Não há cookies para exibir.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Não há cookies para exibir.

LA HISTORIA EN LA ENSEÑANZA IBEROAMERICANA

Revista Iber - Número: 22 (December 99)

ISBN / EAN : 1133-9810

4,99 IVA incluido

Produto digital sem custos de envio

Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.

La historia en la enseñanza iberoamericana.

La Organización de Estadosberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura ya propuso en 1993 llegar a una armonización de la enseñanza de la historia enberoamérica, a la vista de que sólo en diez de los veintidós paísesberoamericanos sencluía la historia de América en la Educación secundaria. Muy recientemente, en 1998, y gracias al apoyo que al proyecto prestó la VII Cumbreberoamericana de Jefes de Estado y de Gobierno, se ha presentado el "currículum-tipo" que responde a aquel proyecto, y que se analiza en el presente artículo.

Información del contenido

Autores

Joao Bernardo Basilio, Pilar Benejam Argimbau, M. del Pilar Blanco Lozano, Francisco Cisterna Cabrera, Pascual Diarte Lorente, Silvia Finocchio, Florencio Friera Suárez, Isidoro González Gallego, F. Xavier Hernández Cardona, I.E. de Iberoamérica y Portugal, Celia Parcero Torre, Joaquim Prats Cuevas, Guadalupe Rodríguez Iglesias, Pablo Antonio Torres Bravo, Rafael Valls Montés

Colecciones

Revista Iber

Palabras clave

revista