Personalizar preferências de consentimento

Usamos cookies para ajudá-lo a navegar com eficiência e executar determinadas funções. Você encontrará informações detalhadas sobre todos os cookies em cada categoria de consentimento abaixo.

Os cookies categorizados como "Necessários" são armazenados no seu navegador, pois são essenciais para ativar as funcionalidades básicas do site.... 

Sempre ativo

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Não há cookies para exibir.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Não há cookies para exibir.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Não há cookies para exibir.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Não há cookies para exibir.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Não há cookies para exibir.

La importancia de las plantas y de los polinizadores: investigamos en el aula

GRAÓ 6-12: O seu espaço de referência no Ensino Básico

ISBN / EAN : 2938-785X

Resumen

Este artículo describe una situación de aprendizaje STEM llevada a cabo en la escuela Cervantes, de Barcelona, dentro de la iniciativa Connexions, del programa Pequeños talentos científicos. Actuando de manera análoga a cómo lo hacen los científicos y las científicas, las criaturas de tercero de primaria han tenido la oportunidad de hacer evolucionar sus ideas sobre la polinización, así como despertar su interés por los retos sociales y medioambientales. El planteamiento STEM de la propuesta ha permitido trabajar interdisciplinarmente contenidos del ámbito de las ciencias, la lengua y las matemáticas.

Información del contenido