Personalizar preferências de consentimento

Usamos cookies para ajudá-lo a navegar com eficiência e executar determinadas funções. Você encontrará informações detalhadas sobre todos os cookies em cada categoria de consentimento abaixo.

Os cookies categorizados como "Necessários" são armazenados no seu navegador, pois são essenciais para ativar as funcionalidades básicas do site.... 

Sempre ativo

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Não há cookies para exibir.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Não há cookies para exibir.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Não há cookies para exibir.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Não há cookies para exibir.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Não há cookies para exibir.

Enseñanza de las ciencias en tiempos de Covid-19

De la investigación didáctica al aula

Análisis y Estudios / Ediciones universitarias - Número: 44 (February 23)

ISBN / EAN : 9788418627606 - ISBN / EAN EPUB: 9788418627675

27,5026,13 IVA incluido

Este produto tem frete grátis

Este libro ofrece a los docentes de las diferentes etapas educativas información básica para afrontar la enseñanza de los contenidos científicos relacionados con la pandemia.

Información del contenido

Resumen

Este libro ofrece a los docentes de las diferentes etapas educativas información básica para afrontar la enseñanza de los contenidos científicos relacionados con la pandemia, así como los obstáculos que pueden encontrar en sus estudiantes y orientaciones e información sobre materiales y recursos que pueden usar y/o modificar para aplicar en sus aulas. Así, el profesorado dispondrá de una guía para desarrollar alfabetización científica, utilizando el contexto real de la COVID-19 en diferentes ámbitos científicos.

Autores

Ana María Abril Gallego, Angel Blanco López, Antonio Joaquín Franco Mariscal, Nuria Álvaro Mora, Jaume Ametller i Leal, María del Mar Aragón Méndez, Lourdes Aragón Núñez, Anna Borrull Riera, Elena Bravo Lucas, Aurelio Cabello Garrido, José Cantó Doménech, Florentina Cañada Cañada, J. Beatriz Cara Torres, Beatriz Carrasquer Álvarez, Daniel Cebrián Robles, Angel Luis Cortés Gracia, Ana M.ª Criado García-Legaz, Isabel María Cruz Lorite, Javier Cubero Juánez, Antonio de Pro Bueno, Carlos de Pro Chereguini, Paloma España Naveira, Enrique España Ramos, Angel Ezquerra Martínez, Susana García Barros, Andrés García Ruiz, Cristina García Ruiz, Anabella Garzón Fernández, Valentín Gavidia Catalán Apellido2, Jesús Ramón Girón Gambero, Marta Gómiz Aragón, Francisco Gonzalez García, Francisco José González García, Carme Grimalt Álvaro, Jenaro Guisasola Aranzabal, Miriam Hernández del Barco, Mireia Illescas Navarro, M. Rut Jiménez Liso, Luisa López Banet, Teresa Lupión Cobos, José María Marcos Merino, Conxita Márquez Bargalló, Mª Mercedes Martínez Aznar, Cristina Martínez Losada, Olga Mayoral García-Berlanga, Beatriz Mazas Gil, Alba Montalban Quesada, Granada Muñoz Franco, Maria Roser Nebot Castelló, José Maria Oliva Martínez, Fco. Javier Perales Palacios, José Manuel Pérez Martín, Adrián Ponz Miranda, Antonio Quesada Armenteros, José Reig Armiñana, Noela Rodríguez Losada, Pilar Gema Rodríguez Ortega, Marta Romero Ariza, María José Sáez Bondía, Jordi Solbes Matarredona, María del Carmen Solis Espallargas, Cristina Vallés Rapp, Cristina Valls Bautista